Previous
Next

SUPER METEOR 650 | SLIP-ONS (23-24)

Year 2023-2024
Listino Raggr Scarico Base
Cod. ZRE005S10SSR-P
€625.00

The ZARD Super Meteor 650 Exhaust is a perfect choice for Royal Enfield enthusiasts. Made from two mirror-polished stainless steel silencers, this exhaust is available in both racing and E5 approved versions.

The refined design that blends perfectly with the lines of the bike together with the highest quality materials and mirror polished finish make this 
Super Meteor 650 Exhaust a perfect accessory for those who wish to enhance the looks and performance of their Royal Enfield Super Meteor.

Performance

Weight

Performance

Weight

Performance

Weight

Performance

Weight

Performance

Weight

Performance

Weight

Performance

Weight

Performance

Weight

Type
Exhaust Material
Sleeve
End Cap
Homologated / Racing

The quality of the materials used in the production of the Super Meteor 650 Exhaust is of excellence. Using only the highest quality raw materials, ZARD ensures durability, strength and optimum performance over time. Each Super Meteor 650 Exhaust is carefully manufactured and assembled entirely by hand by expert technicians, also passionate motorcyclists, who take care of every detail to ensure a final product of the highest quality.

But it is not only craftsmanship and quality that distinguish ZARD exhausts. Thanks to the experience of the ZARD-GpTecnica group in the production of automotive components for luxury brands, each exhaust is characterised by a high technological content. ZARD constantly invests in research and development to offer state-of-the-art solutions, using the latest technologies and design methodologies. This results in superior performance and optimised exhaust gas flow as well as superior construction technology.


TECHNICAL FEATURES

HOMOLOGATED E5 VERSION

N. 2 stainless steel polished slip-ons

Stainless steel logo plate laser cutted

OEM exhaust weight: 10 kg

ZARD exhaust weight: 4.2 kg

Weight saving: 5.8 kg

 

RACING VERSION

Stainless steel polished Slip-ons

Stainless steel logo plate laser cutted

OEM exhaust weight: 10 kg

ZARD exhaust weight: 4.2 kg

Weight saving: 5.8 kg

Data sheet

Year
2023-2024
Listino Raggr
Scarico Base
I prodotti Zard sono la perfetta simbiosi tra artigianalità e tecnologia. Utilizziamo esclusivamente materie prime di massima qualità: tubi e lamiere in acciaio inossidabile AISI 304, titanio e carbonio. Le saldature TIG - MIG/MAG sono realizzate a mano da operatori specializzati e il trattamento ceramico nero utilizzato per la verniciatura degli scarichi resiste fino ad una temperatura di oltre 1000°C. Testiamo personalmente ogni impianto su strada e banco prova e ogni passaggio produttivo viene eseguito con la massima cura, attenzione e soprattutto, un’autentica passione.

Nota bene:

La richiesta di una configurazione del prodotto diversa da quella standard, è da considerarsi una lavorazione speciale e verrà pertanto quotata separatamente. Il marchio Zard è presente su ogni prodotto. Non esitare a contattarci all'indirizzo commerciale@zardexhaust.com per un preventivo dedicato!

Omologazioni

I prodotti disponibili in versione omologata sono contraddistinti dalla voce ‘omologato’ selezionabile nella lista degli optional. La rimozione del DB killer negli scarichi omologati comporta la decadenza dell’omologazione e della garanzia. Il Ministero Dei Trasporti ha ufficialmente autorizzato le Officine Italiane Zard alla produzione di scarichi moto con omologazione valida su tutto il Territorio dell'Unione Europea. Gli scarichi Zard sono progettati e realizzati rispettando elevati standard di qualità e, per i modelli omologati, garantiscono il rispetto delle direttive europee riguardanti l'approvazione dei sistemi di scarico (Direttiva 97/24/CE, Regolamento UE 134/2014). Su ogni sistema di scarico omologato Zard è stampigliato il numero di omologazione riportato sul relativo certificato che viene fornito in dotazione e va presentato alle Forze dell'ordine in caso di controllo. Lo scarico omologato è equiparato a quello originale e come tale non deve essere sostituito nel caso di revisione della moto.

POTREBBERO INTERESSARTI ANCHE