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Z900 EXHAUST | FULL KIT (20-24)

Year 2020-2024
Listino Raggr Scarico Base
Cod. ZKW001S00TCR
€1,164.00

RACING FULL KIT

  • Structure material: Stainless Steel
  • End cap material: Carbon
  • Sleeve material: Titanium
  • ZARD kit weight: 3.9 kg (8.6 lbs)
  • Weight saving: −7.4 kg (−16.3 lbs)


E5 HOMOLOGATED FULL KIT

  • Structure material: Stainless Steel
  • End cap material: Carbon
  • Sleeve material: Titanium
  • ZARD kit weight: 4.1 kg (9 lbs)
  • Weight saving: −7.2 kg (−15.9 lbs)

Performance

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Performance

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Homologated / Racing

The Full Kit for the Kawasaki Z900 is the ideal solution for riders seeking high performance, exclusive design, and a powerful, distinctive sound. This exhaust system is handcrafted in Italy by Zard, using high-quality materials and meticulous attention to detail to ensure efficiency and durability.


The 4>2>1 system is made from AISI 304 stainless steel, with a sleeve in titanium and an end cap in carbon fiber, offering a premium and sporty aesthetic with refined finishes and the signature Zard look, a symbol of quality and innovation. The kit includes a removable dB-killer, making it suitable for both street and track use.


This complete system delivers a deep and aggressive sound that enhances the sporty character of the Kawasaki Z900. The refined and compact design integrates seamlessly with the bike’s lines, adding character and personality. The kit is available in racing version, with a sound level of 105 dB @ 4750 RPM, and Euro 5 homologated version, which offers a more contained sound at 98 dB @ 4750 RPM.


The Zard kit improves the bike’s agility and responsiveness, reducing the total weight by −7.4 kg (−16.3 lbs) in the racing version compared to the stock system (3.9 kg / 8.6 lbs vs 11.3 kg / 24.9 lbs), and by −7.2 kg (−15.9 lbs) in the homologated version (4.1 kg / 9.0 lbs vs 11.3 kg / 24.9 lbs). Installation is simple and plug‑&‑play, with no need for ECU remapping.


Made in Italy, the best exhaust for the Kawasaki Z900.


NOTE: Euro 5 homologation is also valid for Euro 4 models.


Also available for the A2 restricted version

Data sheet

Year
2020-2024
Listino Raggr
Scarico Base
I prodotti Zard sono la perfetta simbiosi tra artigianalità e tecnologia. Utilizziamo esclusivamente materie prime di massima qualità: tubi e lamiere in acciaio inossidabile AISI 304, titanio e carbonio. Le saldature TIG - MIG/MAG sono realizzate a mano da operatori specializzati e il trattamento ceramico nero utilizzato per la verniciatura degli scarichi resiste fino ad una temperatura di oltre 1000°C. Testiamo personalmente ogni impianto su strada e banco prova e ogni passaggio produttivo viene eseguito con la massima cura, attenzione e soprattutto, un’autentica passione.

Nota bene:

La richiesta di una configurazione del prodotto diversa da quella standard, è da considerarsi una lavorazione speciale e verrà pertanto quotata separatamente. Il marchio Zard è presente su ogni prodotto. Non esitare a contattarci all'indirizzo commerciale@zardexhaust.com per un preventivo dedicato!

Omologazioni

I prodotti disponibili in versione omologata sono contraddistinti dalla voce ‘omologato’ selezionabile nella lista degli optional. La rimozione del DB killer negli scarichi omologati comporta la decadenza dell’omologazione e della garanzia. Il Ministero Dei Trasporti ha ufficialmente autorizzato le Officine Italiane Zard alla produzione di scarichi moto con omologazione valida su tutto il Territorio dell'Unione Europea. Gli scarichi Zard sono progettati e realizzati rispettando elevati standard di qualità e, per i modelli omologati, garantiscono il rispetto delle direttive europee riguardanti l'approvazione dei sistemi di scarico (Direttiva 97/24/CE, Regolamento UE 134/2014). Su ogni sistema di scarico omologato Zard è stampigliato il numero di omologazione riportato sul relativo certificato che viene fornito in dotazione e va presentato alle Forze dell'ordine in caso di controllo. Lo scarico omologato è equiparato a quello originale e come tale non deve essere sostituito nel caso di revisione della moto.