STREETFIGHTER V2 | FULL KIT (22-23)
Year | 2022-2023 |
---|---|
Listino Raggr | Scarico Base |
Cod. ZDU006S00TCR
€3,620.00
The ZARD Ducati Streetfighter v2 Exhaust is a full racing kit, consisting of stainless steel headers, a "Y" pipe, and titanium mufflers with carbon fiber end caps. The two mufflers have a new housing under the tail and feature an asymmetric triangular design.
This kit ensures maximum performance while maintaining the bike's reliability, with a performance increase of +5 hp.
Performance
Weight
Performance
Weight
Performance
Weight
Performance
Weight
Performance
Weight
Performance
Weight
Performance
Weight
Performance
Weight
The full kit ZARD exhaust system dedicated to the Streetfighter is the only one that retains all the original components of the bike (such as passenger foot pegs and the complete license plate holder), enhancing its performance without altering its original design.
Every Zard product is handmade in Italy by specialized technicians who are also passionate motorcyclists. This ensures the utmost attention to detail and a completely artisanal manufacturing process resulting in a product of the highest quality, ensuring durability and optimal performance. Additionally, it is characterized by a high technological content, stemming from extensive experience in the luxury automotive sector, thanks to collaboration with the GP Tecnica group. This has allowed ZARD to acquire a high level of technological knowledge and know-how, reflected in the construction quality and functional and aesthetic innovation of the exhaust system. This is further enhanced by the use of high-quality materials such as titanium, steel, and first-choice carbon fiber.
The Ducati Streetfighter with the ZARD exhaust system is a perfect combination of technology, design, and performance, promising a unique sound and performance
TECHNICAL FEATURES
RACING VERSION:
Stainless steel full kit (2>1>2) with Titanium slip-ons and “Y” pipe
Carbon fiber end caps
OEM exhaust weight: 12.9 kg
ZARD exhaust weight: 7.8 kg
WEIGHT SAVING: -5.1 kg
ZARD Performance: +5 hp with OEM ECU
Notice: the kit includes the HEALTECH® ESE-D04 exhaust valve servo eliminator, which eliminates the error signal in the ECU.
Data sheet
- Year
- 2022-2023
- Listino Raggr
- Scarico Base
I prodotti Zard sono la perfetta simbiosi tra artigianalità e tecnologia. Utilizziamo esclusivamente materie prime di massima qualità: tubi e lamiere in acciaio inossidabile AISI 304, titanio e carbonio. Le saldature TIG - MIG/MAG sono realizzate a mano da operatori specializzati e il trattamento ceramico nero utilizzato per la verniciatura degli scarichi resiste fino ad una temperatura di oltre 1000°C. Testiamo personalmente ogni impianto su strada e banco prova e ogni passaggio produttivo viene eseguito con la massima cura, attenzione e soprattutto, un’autentica passione.
Nota bene:
La richiesta di una configurazione del prodotto diversa da quella standard, è da considerarsi una lavorazione speciale e verrà pertanto quotata separatamente. Il marchio Zard è presente su ogni prodotto. Non esitare a contattarci all'indirizzo commerciale@zardexhaust.com per un preventivo dedicato!Omologazioni
I prodotti disponibili in versione omologata sono contraddistinti dalla voce ‘omologato’ selezionabile nella lista degli optional. La rimozione del DB killer negli scarichi omologati comporta la decadenza dell’omologazione e della garanzia. Il Ministero Dei Trasporti ha ufficialmente autorizzato le Officine Italiane Zard alla produzione di scarichi moto con omologazione valida su tutto il Territorio dell'Unione Europea. Gli scarichi Zard sono progettati e realizzati rispettando elevati standard di qualità e, per i modelli omologati, garantiscono il rispetto delle direttive europee riguardanti l'approvazione dei sistemi di scarico (Direttiva 97/24/CE, Regolamento UE 134/2014). Su ogni sistema di scarico omologato Zard è stampigliato il numero di omologazione riportato sul relativo certificato che viene fornito in dotazione e va presentato alle Forze dell'ordine in caso di controllo. Lo scarico omologato è equiparato a quello originale e come tale non deve essere sostituito nel caso di revisione della moto.POTREBBERO INTERESSARTI ANCHE