R 1300 GS | HEADER DECAT (24-25)
Year | 2024-2025 |
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Listino Raggr | Scarico Base |
Cod. ZBW016S40R
€900.00
DECAT (TITANIUM)
- Decat material: Titanium
- ZARD weight: 1.45 kg (3.2 lbs)
- Weight saving: -4.75 kg (-10.47 lbs)
- ZARD Performance (Zard decat + OEM slip-on): +3 HP
- ZARD Performance (Zard decat + Zard E5 approved slip-on): +5.7 HP
- ZARD Performance (Zard decat + Zard racing slip-on): +6.4 HP
DECAT (STAINLESS STEEL)
- Decat material: Stainless steel
- ZARD weight: 2.5 kg (5.51 lbs)
- Weight saving: -3.7 kg (-8.16 lbs)
- ZARD Performance (Zard decat + OEM slip-on): +3 HP
- ZARD Performance (Zard decat + Zard E5 approved slip-on): +5.7 HP
- ZARD Performance (Zard decat + Zard racing slip-on): +6.4 HP
Performance
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Exhaust Material
The Zard decat header for the BMW R 1300 GS, available in titanium or stainless steel, is compatible with the standard exhausts or can be paired with the Zard Slip-on, making it the ideal choice to enhance the bike's performance. The Zard decat is supplied with the HEALTECH® exhaust servo eliminator for improved performance and to prevent the FI warning light from turning on.
Handmade in Italy with high-quality raw materials, it is extremely lightweight (-4.75 kg (-10.47 lbs) for the titanium version and -3.7 kg (-8.16 lbs) for the stainless steel version compared to the standard catalyst) and is essential to improve engine performance (+3 HP when paired with a standard exhaust, +6.4 HP when combined with a Zard exhaust, compared to the stock silencer). The combination of the decat and the Slip-on creates a unique sound in true Zard style.
Thanks to the combined development of the complete exhaust system, decat + slip-on, a further performance increase is achieved: +5.7 HP for the homologated version and +6.4 HP for the racing version compared to the standard combination.
Note: the decat header includes the HEALTECH® ESE-BM1 exhaust valve eliminator, which removes the error signal from the ECU.
Warning: after installing the Zard decat header, the motorcycle electronics in E5 Plus configuration may detect a catalyst anomaly due to emission regulations, resulting in the activation of the CAT warning light (for information purposes). To prevent this warning light from being triggered, ECU remapping is required.
THE DECAT HEADER IS NOT COMPLIANT WITH REGULATIONS GOVERNING EMISSION VALUES FOR ROAD USE.
TECHNICAL SPEC
DYNO_TEST_R_1300_GS_DECAT_R
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Data sheet
- Year
- 2024-2025
- Listino Raggr
- Scarico Base
I prodotti Zard sono la perfetta simbiosi tra artigianalità e tecnologia. Utilizziamo esclusivamente materie prime di massima qualità: tubi e lamiere in acciaio inossidabile AISI 304, titanio e carbonio. Le saldature TIG - MIG/MAG sono realizzate a mano da operatori specializzati e il trattamento ceramico nero utilizzato per la verniciatura degli scarichi resiste fino ad una temperatura di oltre 1000°C. Testiamo personalmente ogni impianto su strada e banco prova e ogni passaggio produttivo viene eseguito con la massima cura, attenzione e soprattutto, un’autentica passione.
Nota bene:
La richiesta di una configurazione del prodotto diversa da quella standard, è da considerarsi una lavorazione speciale e verrà pertanto quotata separatamente. Il marchio Zard è presente su ogni prodotto. Non esitare a contattarci all'indirizzo commerciale@zardexhaust.com per un preventivo dedicato!Omologazioni
I prodotti disponibili in versione omologata sono contraddistinti dalla voce ‘omologato’ selezionabile nella lista degli optional. La rimozione del DB killer negli scarichi omologati comporta la decadenza dell’omologazione e della garanzia. Il Ministero Dei Trasporti ha ufficialmente autorizzato le Officine Italiane Zard alla produzione di scarichi moto con omologazione valida su tutto il Territorio dell'Unione Europea. Gli scarichi Zard sono progettati e realizzati rispettando elevati standard di qualità e, per i modelli omologati, garantiscono il rispetto delle direttive europee riguardanti l'approvazione dei sistemi di scarico (Direttiva 97/24/CE, Regolamento UE 134/2014). Su ogni sistema di scarico omologato Zard è stampigliato il numero di omologazione riportato sul relativo certificato che viene fornito in dotazione e va presentato alle Forze dell'ordine in caso di controllo. Lo scarico omologato è equiparato a quello originale e come tale non deve essere sostituito nel caso di revisione della moto.Download
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